View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt.
Mener du at at muslimer som ikke er direkte tilknyttet til angrepene i Danmark og Paris ikke trenger og engasjere seg?
Tror du de 1000+ som møtte opp var direkte tilknyttet til angrepene i Danmark og Paris?

Jeg forstår ikke helt.
Mener du at at muslimer som ikke er direkte tilknyttet til angrepene i Danmark og Paris ikke trenger og engasjere seg?
Tror du de 1000+ som møtte opp var direkte tilknyttet til angrepene i Danmark og Paris?

Det er heller ikke snakk om hele Norges befolkning. Det er snakk om muslimer som dreper i profetens navn. Jødene uttrykker at de er redde, og jeg ser ikke problemet med at muslimer skal møte opp å si at dette ikke er nødvendig. Hadde Nordmenn generelt (Døpt inn i kristendommen og om du vil) blitt beskyldt for ''Svenske hat'' hadde jeg ikke hatt noen problemer med å stilt opp å vist at dette ikke var mitt synspunkt ihvertfall.
Jeg sammenlikner det gjerne med ''No pain, No gain''.
Vis hele sitatet...
Du forstår ikke?
Ingen har sagt at de muslimene i Oslo var tilknyttet terrorangrepene i de to andre respektive hovedstedene. Les mellom linjene!

Jeg sier derimot at det er ingen grunn til at muslimen i Oslo skal føle skyld og plikt til å måtte delta i en støtteaksjon for det jødiske samfunnet i Norge, og at det ikke gjør særlig mye hvis det eventuelt viser ser at under typ 50% av de fremmøtte var ikke-muslimer -- når vi allerede vet at muslimer tok initiativet og var pådriverne bak aksjonen.
Jesus.

Altså, et (betydelig) mindre arrangement fra muslimenes side hadde vært skuffende riktignok. Men dette er bra, og viser at mange enkeltmuslimer og organisasjoner har oppfattet redselen blant norske jøder, og gått aktivt inn for å samarbeide og bygge relasjoner og broer.
Sist endret av aeon_illuminate; 24. februar 2015 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.