View Single Post
Har hørt om folk som har slitt psykisk etter å ha drevet med spiritisme. Ofte er dette noe som ungdommer gjør. Husker det var en del som prøvde disse brettene med bokstaver på osv når jeg gikk på ungdomskolen. En av de måtte til psykolog etterpå.

Jeg tror ikke at det har noe med demoner og onde krefter å gjøre, men heller det psykiske aspektet rundt det. Når du først oppsøker det, og prøver spiritisme, så vil jeg tro man er mottakelig for slikt. Ergo så blir dette noe du tror på, eller rett og slett bare blir påvirket av. Kan godt se at folk kan bli paranoide etterpå også.

Husker selv at jeg var delvis mørkredd når jeg var liten, noe som resulterte i at skygger fra ting på rommet så ut som skumle ting osv.. Det er vel noe slik du er utfor nå. Når du er redd for noe så fokuserer du deretter og ting oppfattes helt annerledes enn det faktisk er.

Ta deg en tur til psykolog/lege og fortell hva du har gjort og hvordan du opplever hverdagen etterpå. Tipper du rett og slett har fått et "mareritt" etterpå, og så har ting blitt verre derfra hvor du nå har kommet inn i en liten vond sirkel av problemer.