View Single Post
Trådstarter
15
Sitat av Taurean Vis innlegg
Ts: Du skriver jo hvordan du ofte er stressa over mangel på penger, sur og muggen noen ganger ... da er du jo ikke så lykkelig som du formoder? Det er jo selvmotsigende.

Og hva er lykke? Mange har forskjellig oppfatning av det.

For meg må det være å ha nok penger til å slippe å være bundet av en jobb for å overleve. Ingen -vil- være bundet av en jobb, har jeg en tro på. Hadde man kunne gjort noe for -morro- skyld, så hadde alle vært mer lykkelige.
Vis hele sitatet...
Synes slett ikke det er motsigende. Er jo bare menneskelig å ha følelser, men jeg lar ikke disse (hverdagsstress, irritasjon etc.) innvirke på lykken min. Har en "alt ordner seg"-innstilling, så selvom jeg stresser går det ikke utover hvorvidt jeg er lykkelig og tilfreds med livet. Penger har ingenting å si for min lykke, er ikke materielle goder som gjør at jeg er lykkelig. Er i en jobb jeg trives med, som føles meningsfull og som jeg mestrer godt. Føler meg på ingenmåte tvunget til å jobbe, jeg nyter å bidra til samfunnet på den måten jeg best kan. Slike ting er mye viktigere for meg. Men selvfølgelig, hva lykke er er helt individuelt. Jeg er hvertfall lykkelig i mitt liv, selvom du kanskje ikke ville vært det

Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Om du er så utrolig lykkelig kan du vel bruke overfloden av positiv energi til å hjelpe andre til å bli det samme, istedenfor å irritere deg over at de ikke får det til på egen hånd.
Vis hele sitatet...
Og det prøver jeg også