View Single Post
Dette var morsomt å lese. Kjenner meg veldig godt igjen i både hva ts og Levex skriver.
Mine tanker rundt det lykkelige liv er at så lenge en har tak over hode, mat og en god seng (det man trenger for å overleve, pluss litt til som de fleste av oss er så heldige og ha, her i vårt flotte land), fokusere på de små gledene i hverdagen, samt være fornøyd med seg selv er en viktig ingrediens. Hvis en alltid skal strebe etter noe mer, sette seg selv opp mot andre etc. vil en aldri bli tilfreds, og dermed ei heller lykkelig.

Definisjonen på "lykke" kan selvfølgelig omdiskuteres- men jeg mener at det er andre verdier en det materielle som til syvende og sist gjør deg lykkelig.


Dette er for meg et veldig interessant tema, og jeg tar meg den frihet til å stille et spørsmål (håper ikke det er helt offtopic) til både deg TS, og andre lykkelige freaks her på forumet.

Hva er deres tanker om en evt. sammenheng mellom rusbruk og lykke/livsglede?

Jeg er forresten helt ny her på forumet, og benytter anledningen til å fortelle raskt om meg selv, mine tanker rundt dette og min situasjon.

Jeg er en svært utadvent og sosial gutt tidlig i 20 årene, surfet meg gjennom grunnskole og vgs (dvs. gjorde det jeg måtte, men ikke noe mer). Tok meg et friår for å jobbe/reise. Er nå i mitt andre "friår" (jobber fulltid i motebutikk), og har hatt planer om å starte på vidreutdanning fra høsten av. Jeg trives svært godt i jobben min, tjener ikke spesielt godt, men nok til at jeg skal kunne klare meg på egenhånd. Legger ved at jeg i sommer ble dumpet av eksen etter et 4 års langt forhold. Saken er den at jeg nylig bestemte meg for å flytte hjemmefra og avvente vidre studier, pga usikkerhet rundt hva jeg vil bli, trives som sagt i jobben jeg gjør pr. idag med tanke på alder og livssituasjon. Jeg tar relativt lett på ting, og tar det som det kommer. Har allikevel ikke nonsjalange- og typiske "det ordner seg"-holdninger. Jeg har røyka cannabis regelmessig i ca tre år (ikke dag ut- dag inn, har stor respekt til stoffer, tar til tider pauser, men røyker somregel en joint når dagen er omme. (dog ikke 7/7 dager i uken) Jeg tar MDMA ved et par anledninger når jeg er ute å danser (første gang for 2-3 måneder siden, minimum 2-3 uker pause mellom hver gang jeg ruller)
Pr. idag kunne jeg ikke ønsket meg noe bedre liv.

Men det er her jeg lurer på om jeg har et "feil" syn på ting. I hvilken grad vil dere si at bruk av stoffer endrer våre holdninger og syn på livet? Jeg vil selv si at jeg er blitt en bedre person på mange områder, men det kan vel også tenkes at det muligens er en skummel utvikling.

Dette ble mye, og jeg beklager det. Mitt første innlegg, HURRA!!

yes, im high as a mafakka. PEACE