View Single Post
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Herregud. Det var da veldig bastant og syntende vi skulle være idag da.
Depresjon trenger ikke å være "æsj jeg er i dårlig humør idag vil ikke gå på jobb", det kan gå ut over hele kroppen din, både fysisk og psykisk. Det er en jævla fæl sykdom, om du faktisk har depresjon, og ikke bare har noen dårlige uker.

De får ikke dine penger. De får staten sine penger. Kanskje dine penger ble brukt til å kjøpe opp metadon til klinikkene i Oslo? Tenk på det du, staten kjøper narkotika å gir ut GRATIS til rusmisbrukere, fra din lomme.

Trur ikke du helt fatter omfanget av hvor viktig psyken faktisk er.
Vis hele sitatet...
Og pengene mine går til staten, så et visst prosent går til dem. Synes argumentet om at "kanskje akkurat mine penger" gikk et annet sted er svakt, når alle pengene blir samlet i en kasse.

Jeg vet hvor omfattende psyken er, og jeg mener at alle som eksisterer har et grunnlag for å ha det jævlig, så at noen skal tro de har det mer jævlig enn andre fordi de må jobbe og derfor kan sitte hjemme mens de får penger - og attpåtil klager over hvor lite de får, er skammelig. Det finnes selvfølgelig unntak. Mange psykisk syke fortjener å få penger, men blir overskygget av slike useriøse folk, som "mangler motivasjon" og er deppa pga de ikke liker livet sitt.

Har ingenting i mot å hjelpe rusmisbrukere, synes dog ikke metadon er den beste løsningen. Det er mye skattepenger går til som jeg er uenig i, men folk som får trygd, som egentlig ikke trenger det er nok på første plass. (lønn til kongefamilien for å "representere" Norge kommer rett etter)

Og ja, jeg er kald og bastant. Sikkert et dårlig menneske også, hahaha. Viser ingen nåde når jeg ikke mener folk fortjener det. Sånn er livet.
Her er en artikkel linket opp mot temaet. Stakkars arbeidsgivere, det er nesten de det går verst utover.