View Single Post
Sitat av metaforisk Vis innlegg
Totalt enig.
Blir forbanna når folk sier ting som at de er "deprimerte" og kan ikke jobbe for da blir de slitne. De orker ikke, for da blir de bare enda mer deprimert. Leste en artikkel/latterlig blogg om en jente på 20 som klagde over at ingen forsto at hun ikke likte å jobbe og ble deprimert av det, og at hun fikk alt for lite penger fra NAV.
Tror folk virkelig andre synes det er gøy å stå opp klokken 06 og dra på jobb? Tror de andre virkelig elsker livet sitt? Slik som kronikkforfatteren her - tror han andre har vanvittig med motivasjon for å jobbe? Blir så provosert!
Det verste er at de tror det er mer vanskelig for dem enn for andre, og at det er mer synd på dem. At det derfor er greit å ta penger som andre har jobbet hardt for.

Det er mange som er deprimerte, og jeg snakker ikke om "småtrist", jeg snakker om DEPRIMERT, men de jobber for det. De går ikke rundt og tar andres hardtarbeidede penger! "Åh, buhu, jeg er så nihilistisk og jeg klarer ikke jobbe", som om de er de eneste i verden... Hvorfor skal de få MINE penger?

Muligens jeg virker kald, men hvis jeg kunne bestemt, hadde jeg ikke gitt en krone til slike som ikke jobber fordi de ikke vil. De gir et dårlig inntrykk over folk som får penger fra NAV, selv de som fortjener det.
Vis hele sitatet...
Herregud. Det var da veldig bastant og syntende vi skulle være idag da.
Depresjon trenger ikke å være "æsj jeg er i dårlig humør idag vil ikke gå på jobb", det kan gå ut over hele kroppen din, både fysisk og psykisk. Det er en jævla fæl sykdom, om du faktisk har depresjon, og ikke bare har noen dårlige uker.

De får ikke dine penger. De får staten sine penger. Kanskje dine penger ble brukt til å kjøpe opp metadon til klinikkene i Oslo? Tenk på det du, staten kjøper narkotika å gir ut GRATIS til rusmisbrukere, fra din lomme.

Trur ikke du helt fatter omfanget av hvor viktig psyken faktisk er.