View Single Post
Sitat av aku Vis innlegg
Quetzalcoatl jeg skal huske og be om din tilatelse før jeg tenker på og spise psykedeliske stoffer.
Som jeg har skjønt det, er det du som bestemmer hvem som er verdig og ikke.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri sagt, aku! Jeg har selv en tidligere misbrukerhistorie hvor hasj ble hardt misbrukt hver dag, øl alt for ofte i ukedagene, langhelger med amfetamin, sterkt brennevin og benzodiazepine innholdige tabletter. Jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er jeg som sitter i kongestolen og kan bestemme hvem som skal gå inn døren, og hvem som ikke får gå inn.

Det eneste jeg nevnte var at jeg personlig synes det er forkastelig og blande inn psykedeliske stoffer i mitt i en livssituasjon av annet misbruk. Grunnen til at jeg tolket det som mennesker med ett sterkt misbruk av andre stoffer er på grunn av at det jeg ser på som hardbarka speedfreakere og herojunkies er de som misbruker stoffer for og flykte fra seg selv, problemer, hverdagen og virkeligheta. Det kan hende vi har andre baktanker om hva disse definisjonene betyr, men det får nå være. Ord er ord, og kan ikke forklares bedre enn det. Så derfor seg jeg personlig (jeg-jeg-jeg) på bruk av psykedeliske stoffer under en slik situasjon som veldig lite respektfullt bruk av disse substansene. Det vanlige for disse misbrukerne er jo og kjøre i seg stoffer under nedturen av den psykedeliske opplevelsen, og gjerne dagene etter også.

Vi kan vell ihvertfall være enige om at "speedfreak," "junkie," "bønnehue," ikke er definisjoner man ville brukt på personer som bruker rusmidler fornuftig?

Jeg har selv hørt skrytehistorier, personlig observert, til og med lest her på forumet, om misbrukere som har dyttet i seg psykedelika for og så i ettertid av opplevelsen døver det ned med annen rus, og døver ned hele opplevelsen dagen etterpå med mer rus, for og så i ettertid skyte om hvor fett de hadde det. Når jeg var på kjøret holdt jeg meg unna psykedelika, fordi jeg selv har en enormt stor respekt for disse stoffene ettersom jeg har lest og studert de i en veldig lang tid, og vil så absolutt ikke bruke det i (hva jeg ser på som) en feil livssituasjon eller feil tid. Men det er meg... Og jeg dømmer ikke andre eller ser ned på andre som har forskjellige verdier og syn på ting. Folk er forskjellige, men jeg føler for og ihvertfall dele mitt syn på ting.

Jeg mener at man burde være rusfri og klar til sinns i dagevis før en slik hendelse, og også i dagevis etter en slik hendelse, slik at man kan forberede seg, og i ettertid reflektere og dra ut lærdom av dette istedenfor og sløre det til med en rus tåke. Ellers ser jeg ikke helt poenget med og oppleve noe slikt.

For meg personlig (meg-meg-meg) er bruk av psykedelika som ett RUSmiddel/stukemiddel feil bruk av disse substansene, hvis man sammenligner det med hva de historisk har blitt brukt til, og hva de kan brukes til, hva lærdom man kan trekke ut av dette. Ikke bare for og få lattiser, filosofere over hvorfor brødristeren lager en slik lyd når brødet spretter opp, se dine venners ansikt skifte form og farge, eller for og kunne se røde vegger.

Kan forresten nevne at når jeg begynte og utforske den psykedelske verden, så gikk jeg inn for og slutte med mitt misbruk. Jeg hadde for lengst innsett at det var ett (stort) problem for meg og mine nærmeste, og hadde vært rusfri i én måneds tid før jeg bega meg ut på min første reelle sopp-tur, og var selvfølgelig rusfri dagene i ettertid. Jeg mener (jeg-jeg-jeg) at det er først da man vil få den fulle effekten av hva disse substansene har og gi. Det er ikke bare hva man opplever i øyeblikket der og da, men hva man kan lære av øyeblikket der og da for og så dra ut i den vanlige hverdag.

speq: JA, jeg generaliserer vell disse som den stereotype speed og heroinmisbruker og deres intensjoner med og presse rus i kroppen, men er det nå ikke slik sangen vanligvis spilles? Og selvfølgelig hadde det en påvirkning når jeg leser førsteposten hvor det skrives om hardbarka misbrukere som skal gå god for at disse lappene fungerer. Jeg tenkte vell kanskje litt på sånn mentalitet som du hadde med bruk av psykedelika når du begynte med det. No offense speq, og jeg tror faktisk ikke du tar det vondt ment. Men det er jo tross alt veldig mange av misbrukerne der ute som også misbruker psykedelika på den måten.

Jeg er forresten stolt over at du har sluttet med alt tidligere tullet du har gått igjennom i ditt liv, og kan se tilbake på det som lite positivt for og så skrive om det for og opplyse andre mennesker slik de kanskje ikke går i samme idiotiske fella. Jeg liker deg speq! Du er ett veldig fornuftig og godt menneske!

(ikke det at jeg misliker deg aku, det har jeg aldri sagt og det må du ikke få inntrykk av)

aku: Jeg kommer ikke her og sier at dine venner/kontakter/bekjente må slutte med det de gjør. Jeg kommer ikke her og sier at jeg er bedre enn andre mennesker. Jeg kommer bare her og skriver om hva jeg personlig mener om dette. Jeg skrev en liten ubetydelig setning om det i min første post, ang hvordan jeg tolket hele greia mtp hvordan du ordla deg i din førstepost, så utviklet det seg til at du gikk i forsvarsposisjon og begynte og angripe meg og bombardere meg med ditt og datt. Da føler jeg for og forklare meg hva mine tanker bak det var. Hadde du latt det ligge så ville det ikke blitt dratt videre til en diskusjon.

Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Chill, jeg tror Quetxalcoatl prøver å begrave stridsøksa... drit i "knives out" tendensene.
Vis hele sitatet...
Meget riktig, mister. I absolutt alle av mine innlegg her i denne tråden har jeg gitt inntrykk for at det er bare mine personlige syn på ting jeg deler. Jeg forteller ikke at de og de skal gjøre sånn og sånn.

Hvorfor skape krig når man kan skape kjærlighet? =) Man kan skape kjærlighet selv om mennesker er annerledes, men man burde da kunne ta imot hva andre sier med åpne armer uten og sette seg i en sinna forsvarsposisjon.

Fred, fred, fred, fred ut.
Peace & Love!