View Single Post
stranger's Avatar
Trådstarter
349
Som sagt - at det kan være differanser i mengdeforholdet mellom kvinner og menns "type" begjær utelukker ikke dette begjæret i begge kjønn.

At kvinnelig seksualitet har vært undertrykt og skambelagt opp igjennom er for all del en udiskutabel del av vår historie, og at kjønnsroller også er kulturelt betinget regner jeg selv som sikkert. Ser dog ikke at dette utelukker evolusjon som mulig årsakssammenheng, men jeg kunne vært litt mer presis. Som du selv sier; det er selvsagt at det er forskjell mellom kjønnene. Biologi har du også vesentlig mer innsikt i enn undertegnede.

At denne hymnen ble holdt tilbake såpass lenge kan veldig godt skyldes at kvinnelig seksualitet var ansett som tabu. På den annen side var seksualitet i seg selv mer tabubelagt nesten hele forrige århundre. Halvveis var det fremdeles for drøy kost for mange da Elvis gjorde noen pinglete hoftebevegelser eller Jerry Lee Lewis sang "Whole Lotta Shakin' Going On". Pløy Min Vulva blir liksom et litt annet.. kaliber.

Artig at det finnes folk like sære som meg selv, satt og leste denne hymnen av Enheduanna en mørk og stormfull natt for bare et par uker siden. Meget fascinerende, som så mye fra gamle midtøsten.