Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Kom inn en kar på Shell og skulle betale for drivstoff. Han putter in kortet i terminalen og trykker inn en kode som viser seg å være feil. Kunden drar så raskt ut kortet og ber om kvitering. Kviteringsmaskin-duppeditten spytter selvfølgelig ut en kvitering der det står med stor fet skrift *TRANSAKSJON ABORTED* eller noe liknende. Dette er ikke noe stort problem og skjer desuten tusen millioner ganger hver gang jeg er på jobb så jeg tar den ubrukelige mongofittelappen og kaster den ranskt i søppla. Det var selvfølgelig det dummeste jeg kunne gjort fordi denne spesielle karen hadde bestemt seg får å være umulig.

[M]: Betalingen gikk vist ikke gjennom.
[K]: Javell, takk skal du ha!
[M]: Nei, du vent litt, jeg har ikke motatt betaling enda.
[K]: Det har du vell! Jeg så jo at kvitering kom ut.
[M]: Nei, fordi kviteringen kommer uansett når du stikker inn kortet. Betalingen gikk ikke gjennom.
[K]: Erligtalt jeg gidder jo ikke betale TO ganger!
[M]: Men du har ikke betalt enda.
[K]: La meg se den kviteringen.
[M]: Jeg kastet den.
[K]: Skriv ut en ny en da.
[M]: Det skulle jeg gjerne gjort, men jeg kan ikke ettersom du ikke har betalt enda.

Han går så med på å stikke inn kortet i terminalen en gang til. Men trykker raskt en kode som er feil og river ut kortet igjen.
En ny lapp kommer ut, denne gir jeg til ham, og jeg sier at han ikke fullførte denne gangen heller, og at drivstoffet enda ikke er betalt for.
*TRANSAKSJON ABORTED* forsto han helt klart ikke, og desibel nivået stiger.

[K]: Hva er det du heter?
[M]: ****, slik det står på navneskiltet mitt. (Merk: Nedlatende undertone brukes her.)
[K]: ****, er håpløs! ****, er et fjolls!

Dritt slenging varer et minutt eller 2 og etter meget mer mass om at han allerede har betalt, stakk han inn kortet en tredje gang, betalte, tok lappen og dro.
Han var sur, Jeg var sur og utslitt, og vendølen som sto å venta på varm ostebaguett hadde knist seg til tårer. -.-