View Single Post
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Men det fremstår som at du skal moderere/sensurere absolutt alt som blir skapt på nettet ditt.
Du skal sensurere bort alt

En må være identifisere seg ovenfor deg for å delta på nettet.
Noen må definere hva som er hatprat og rasisme. Det må kanskje være du det?


På det frie nettet har jeg mulighet til å oppsøke de steder som passer meg. På ditt nett må jeg forholde meg til innholdet og reglene som passer deg.
Vis hele sitatet...
Jeg får inntrykk av at du forsøker å latterliggjøre meg, og det er helt iorden.

Nei, jeg skal ikke sensurere bort alt. Ytringsfriheten er definert i lov og den vil gjelde. Men å rakke ned på andre mennesker ved personangrep er ikke greit.

Nei, du må ikke identifisere deg i form av kopi av pass, førerkort etc. Kun VERIFISERE deg gjennom en SMS som kan hjelpe til med å spore deg opp dersom du gjør noe ulovlig og politiet ønsker å straffeforfølge deg.

Hva som er hatprat og rasisme er vel ganske godt definert i norsk lovverk; jeg trenger ikke å definere det videre utover det.

Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Da kan, med andre ord, ingen tjenester som ønsker å holde sin egen kodebase hemmelig (går fort som bedriftshemmelighet) publiseres på din web.

I tillegg så støter man jo da plutselig på _enda_ ett ledd hvor data kan lekkes eller stjeles. Hva om en utro tjener i administrasjonen bestemmer seg for å lekke data, gå gjennom materialet til tjenester, etc? Plutselig er det ikke tjenesten som publiseres ut som har ett problem, men hele plattformen.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i problemstillingen. Det må derimot gå an å finne en løsning som kan betrygge begge parter.

Om din app inneholder bedriftshemmeligheter bør du heller ikke legge den ut andre plasser. Du tenker kanskje ikke over det til vanlig, men Google Play, Appstore og de fleste store har NSA skrevet over hele seg. Det kan jeg garantere deg at min plattform ikke vil ha. Noensinne. Aldri.
Sist endret av FrodeS; 18. september 2020 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.