View Single Post
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Da har du jo ikke mulighet til å fjerne det anonyme elementet som du ikke liker.

Hva ser du for deg at nettet ditt skal inneholde? Hvem er målgruppen?

For meg fremstår det som at du ønsker å skape ett eget internett der du skal være sjefen. Hvorfor skal jeg godta at du er sjefen, når jeg allerede er min egen sjef på det eksisterende nettet?
Vis hele sitatet...
Web'en inneholder alt som har verdi. Målgruppen er alle.

Nei, det handler ikke om at jeg skal være "sjef". Det handler om at jeg ønsker å skape noe for alle; noe som er trygt for alle.

Du liker ikke at andre styrer plattformene du bruker og det er jeg helt enig i. Likevel bruker du tjenester der noen faktisk sitter på toppen og styrer. Det er ikke til å komme forbi.

Ja, du er din egen sjef når du surfer på nettet. Men det vil du også være om du surfer på den jeg ønsker å skape.

Dersom du ikke ønsker bruke plattformer som har en "sjef" har du få nettsteder å besøke. Faktisk ingen.

Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Hvordan skal jeg som utvikler skal håndtere denne greia her? Hvis jeg vil publisere en webapp på denne web'en, feks "nye facebook", kan jeg tilby bildeopplasting? video-opplasting? posting av tråder og diskusjoner? må alt gjennom ett felles modereringspunkt?

Hvordan kan du vite hva jeg gjør med dataen fra webappen jeg publiserer ut (ref. "at personlige data lekkes og at det er overvåket av NSA")?

Zuckerberg utviklet vel gjerne facebook selv back in the day hvis jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Du kan publisere en webapp som fungerer på akkurat samme måte som andre.

Kompetente administratorer kan enkelt sjekke koden din for bakdører etc dersom det er mistanke om at du lekker data til tredjeparter. Enten det er NSA, Kina eller andre.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Det rakner allerede



Du har jo en god kilde her på forumet, kanskje moderatorer her kan forklare hvor mye jobb det er selv om ting blir rapportert av brukerne.

For å få det fritt for uønsket innhold må du enten ha folk som følger med 24/7 eller forhåndsmoderering. Du kan aldri stole på at brukerne melder inn alt som er galt.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i alt du sier, og det VIL bli vanskelig. Derfor kreves det gode løsninger; noe jeg ikke har på dette tidspunktet. Men noe jeg gjerne skulle hatt ideer om hvordan kan løses.
Sist endret av FrodeS; 18. september 2020 kl. 17:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.