View Single Post
Er ny her på forumet så dette er min første post. Ønsker å komme i kontakt med utenfor-boksen-folk med kunnskap om web'en generelt og som gjerne har kunnskap om programmering i C#, PHP etc etc.

La oss si at jeg tenker på å bygge en alternativ web adskilt fra den "vanlige" (som er full av dritt). Jeg snakker om å bygge en alternativ web som er fri for rasisme, hatprat, svindel, spam etc. Denne web'en vil ha en egen browser, som enkelt kan kodes i C# ved hjelp av GeckoFX-komponenten etc.

Jeg ønsker å bygge denne web'en slik at den kan bruke custom domene-TLDs. Jeg vet at dette kan gjøres ved å sette opp DNS-servere, men da må brukerne endre sine DNS-innstillinger i nettverksforbindelsen, noe som er svært tungvint. Eventuelt kan browser'en bruke egne DNS-innstillinger som overkjører (overrides) standard-innstillingene, men jeg vet ikke om det er mulig uten å kode browser'n i C++, noe som er mye arbeid og dermed også dyrt.

Jeg har god kunnskap selv om hvordan internett fungerer, så jeg vet det meste om hva som er mulig og ikke mulig selv om de fleste vil fortelle meg at "det du tenker på er umulig". Det er derfor jeg prøver å bygge et nettverk med personer som også tenker utenfor den berømte boksen (som er veldig klaustrofobisk mestedelen av tiden).

Håper denne tråden kan føre til gode innspill og ideer. Send meg gjerne en PM om du ønsker å prate privat.

Takker for oppmerksomheten

mvh
Frode