View Single Post
Det dummeste jeg har gjort er å fortelle lege og psykiater om rusbruk. Selv om jeg bare røyket litt hasj og har prøvd andre rusmidler et par ganger, mistet jeg rettet min til å gå på medisiner jeg virkelig trengte for å få til livet. Jeg fikk heller ikke skrevet ut noe annet en melatonin når jeg hadde så store søvnproblemer at jeg ofte lå våken seriøst hele natten. Jeg tenkte bare "legen har taushetsplikt, jeg får ingen konsekvenser om jeg forteller om rusbruk, de setter nok bare pris på at jeg er ærlig", der tok jeg ganske feil gitt. Dette kommer alltid til å stå i journalen min og jeg kommer dermed alltid til å bli straffa for at jeg var ærlig den gangen.

Skjønner at de må være litt forsiktige men blir veldig dumt når de ikke på noen som helst måte kan gi visse medisiner. I mitt tilfelle var de masse de kunne gjort for å unngå missbruk, gitt meg tettere oppfølging, gitt meg mindre doser om ganger eller pålagt meg å gå på urinprøver mens jeg tok medisinene. Sistnevnte ville jo garantert sørget for at jeg fulgte opp regelen om å ikke ruse seg. Men neida 0 hjelp å få. Folk som har ruset seg trenger like mye hjelp som de som ikke har det. Ender jo bare opp med at folk heller velger å selvmedisinere seg selv.
Sist endret av kvv; 20. januar 2020 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.