View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Man skal være forsiktig.

Bodde på en. Liten bygd.

Apoteket sendte ut min subutex til et annet sted.

Min dame og barn var på apoteket for å spørre om de kunne kaste noe gammel medisin (antibiotika til barna).

Så sier apotekeren at nei vi tar ikke imot de gamle sprøytene deres. Dette ble sagt høyt foran ungene og dame midt i butikken.

Jeg hørte om det å avtalte møte med sjefen der. Fortalte dem hva jeg syntes om det og at de ikke kan snakke sånn til folk, men de prøvde å bortforklare det.

Etter jeg hentet medisin der i samme bygg som helstasjonen og eldrehjemmet ble det problemer i barnehagen. De prøvde å so jeg ruste meg og banka dama og ungene. Veit ikke hvor de fikk det fra, men vi endte med å flytte derfra.

Barnvernet sluttet å ta imot de falske bekymringsmeldinger fra helsevesenet i den bygden og var ganske sure på dem.

De proffe som jobbet der kunne sitte i møte med meg som var konfidensielt, 15 minutter fikk jeg melding på min side på nav hvor jeg ble spurt om info jeg kunne hadde nevnt i det møtet 15 min tidligere. De to var visst venninner og drev å snakket åpent om alt jeg snakket om der. Sluttet helt å bruke dem å snakker idag kun med spesial helsetjeneste om det er noe. Stoler desverre ikke på kommunalt helsepersonell på helsestasjoner, kommunen sine tilbud osv.

Spesielt ikke på små plasser. Er forferdelig det skal være sånm. Heldigvis var det ikke noe farlig, bare ubehagelig og jeg har selv informert barnevern de to gangen jeg sprakk og reist hjemmefra før det har skjedd, men uansett er det utrolig uprofdt og sannsynligvis noe mange opplever på små plasser.


Er selv frs oslosp ble veldig overrasket over hvordan det var på landet...

Og utrolig kjipt det skal gå ut over ungene. Jeg ba om henvisnig til abup for å bevise at ungene hadde det fint og ble godt iveretatt og at det ikke var vold, og det endte med at overlegen på abup ba os om å flytte fra denne bygde og at den barnehagen vsr kjempe dårlig og behandlet ungene vores dårlig..
Dette har vi papirer på.


Etter jo flyttet ringte de til nye barnehagen, men jeg har vært åpen hele veien så de bare lo av dem og fortalte at ungene trives så godt her og at de ikke kan fortelle mer om det til dem.

Mye rart man skal komme bort i livet. Rus og barn hører ikke sammen og det har jeg altid levd etter, men at noen fremmede skal komme inn å prøve å lage drama å skape rykter er ganske utrolig.

Nei var godt å flytte, men er fortsatt veldig skeptisk til alt som ikke er spesial helsetjeneste og veldig proffe folk som har for mye å tape på sladder...


Kjenner en dle sykepleiere og i de hjemmene er det veldig ofte pasienter som blir snakket om rundt middagsbordet når de kommer hjem. Har sagt det til dem at det er veldig drøyt det de gjør, men hva skal man gjøre liksom. Virker som det er greit for sykepleiere mange steder å være litt avslappet til taushetsløftet sitt.