View Single Post
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Jeg klarer bare ikke å være sårbar og sensitiv. Det verste jeg vet, og min største frykt er at noen skal syntes synd på meg. Det er så nedverdigende. Kanskje det er derfor jeg er så care til folk som har det vanskelig, jeg prøver å ikke syntes synd på dem. Jeg tilbyr heller å løse problemet, enn å gi emosjonell støtte hvis noen sliter.
Vis hele sitatet...
Kan halvveis forstå at du føler det er nedverdigende at noen blir sånn ''aaaw, dua, stakkar, uff, nei huff, offda''. Noe som jeg lurer på da er; hvorfor? Hva er du så redd for at folk skal se? At du trenger støtte? At du er ett menneske som tross alt har svakheter og sårbarheter?

Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Klarer ikke den tilknytningen, og jeg tillater ikke meg selv å elsker noen så høyt at jeg hadde blitt knekt av sorg hvis de hadde forsvunnet.
Vis hele sitatet...
Dette er jo direkte fælt å lese, du er med andre ord redd for å tillate deg selv å bli elsket fordi du går å venter på at det en dag skal bli tatt i fra deg? Ikke ta meg som nedlatende nå; men kjære deg, du er nødt til å tro på at folk er glad i deg for at de skal kunne få lov til å være det!

Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Når jeg fucker rundt, så føler jeg mestring når det ordner seg. Det har liksom alltid vært mitt "ekspertise" felt. Jeg prøver å la være, men jeg søker alltid noe som gjøre at jeg potensielt kan kjøre mitt eget liv i grus. Hvis livet mitt er for rolig en periode, så må jeg shake opp ting littegran. Kaos-menneske...
Vis hele sitatet...
Ikke ta det ille opp, eller gjør det, men dette høres ut som du har ett dypt behov for å kontrollere reaksjoner utad i forhold til hvordan du har det innad. Du vil holde en fasade som ikke stemmer overens med virkeligheten i det hele tatt, fordi ett eller annet har gjort deg usikker. Hva det kan være er det jo bare du som vet, fordi det siste du vil er at noen skal få se det, men det du ikke innser er at denne bobla er det bare du som flyter i. For alle oss andre som ser på så er du: han-i-bobla-vettu? Nå er jeg sikkert fæl, men truth hurts. Du må gjøre noen endringer fordi det du har gjort så langt fungerer jo ikke, i følge deg selv.