View Single Post
Sitat av moonlord Vis innlegg
"Jeg er ganske sikker på at alt dette stammer fra en tidligere ulykke jeg hadde. Ble påkjørt som 16-åring og injesert med morfin i seks uker, så jeg tror egentlig bare hodet mitt asosierer sykehuset med den deilige rusen jeg aldri har kjent på siden. Men det virker fortsatt som om du har en større avhengighet til sykehuset enn til drogene man får der, så det kan godt hende vi føler det helt forskjellig"

Dette er jo typisk grunn til at det finnes så mange missbrukere pga av helt vanlig medisinsk behandlig. Er egentlig ikke så stor forskjell mellom å få injeksjon fra sykehuset eller sette en heroinsprøyte. Det er sikkert en psykisk belastning å bli påkjørt og morfin gjør at du føler det ikke var så fælt. Grunnen til at du ikke blir missbruker etterpå har mye med sosiale omgivelser, moral og holdninger å gjøre. Greia med at en savner det er pga av dopaminutløsningen det gir i belønningsentret i hode ditt som lurer deg til å tro at dette er en god løsning på alle verdens problemer.
Vis hele sitatet...
Jeg ser virkelig avhengighetspotensialet etter å ha hatt ubegrenset tilgang, kun ved å trekke i en rød snor. Jeg begynte å røyke cannabis en uke etter at jeg kom ut av sykehuset, men morfinsuget har gitt meg en enorm respekt for avhengighet. Det har faktisk rustet psyken min veldig, etter at jeg kom ut av en tragisk periode. Nå er jeg han som tar en snus i uka og har stålkontroll over alt som kan være avhengighetsskapende. Men jeg merker fortsatt at morfinsuget er der, selvom det aldri blir matet.

Gikk litt off topic nå, men jeg følte at jeg måtte skrive tilbake