View Single Post
Det virker jo som at du er bevisst på deg selv, og du forstår vel sikkert at dette er et stort problem? Som personen over nevner bruker du ressurser som mennesker som virkelig trenger det kunne brukt. Jeg tror likevel du trenger hjelp av helsevesenet. Kan du ikke kontakte legen din og fortelle dette? Forhåpentligvis blir du henvist til psykolog hvor du vil bli fulgt opp. Du får hjelp samtidig som du fôrer lidelsen din? Vinn vinn?

Edit: Edit: Litt av problemet med personer med Munchausen er vel at de gjerne vil bli tatt hånd om av helsepersonell for alle mulige ting, men ikke lidelsen i seg selv. Du virker jo klar over at du har dette problemet, så da er du vel allerede godt på vei til å få den hjelpen du faktisk trenger

Edit2: Du har ikke utelukket at du ikke bare har en veldig spesiell form for samlemani? Faker du alltid en lidelse som vil gi deg medikamenter til samlingen din? Jeg er litt samlete selv, og jeg må ærlig innrømme at jeg kan forstå om det er den delen du egentlig er litt avhengig av, og har selvdiagnotisert deg med Munchausen. Bare spekulasjoner..

Edit3: Jeg vet du ikke spurte etter tips, men kan det hende at det vil hjelpe deg å finne en annen ting å samle på? Mulig det jeg skriver nå er helt på tur, bare noen tanker som dukket opp etter å ha tenkt litt på det du skrev
Sist endret av seroto9n; 14. desember 2016 kl. 00:13.