View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Det er en ganske krevende avdeling. Utifra det vi ble fortalt er kun Grensejegerene som har høyere frafall. Ganske harde krav til helse.
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg tro stemmer, da jeg var grensejeger i førstegangstjenesten, og vi hadde et ganske høyt frafall, spesielt i rekrutten.

Når det kommer til det fysiske, så anbefaler jeg deg å være i så god fysisk stand som du klarer. Gå/jogg lengre turer, gjerne med ryggsekk. Tren styrke, da spesielt push up, sit-up og hang-ups, da du nok kommer til å møte disse "treningsgrenene" mye på oppstillingsplasser osv. (Det var i alle fall slik på GSV, og jeg skal anta at rekrutten er relativt lik i HMKG.)
Det som er viktigst med dette er å ikke utsette det å begynne å trene, da det er svært lett å tenke "jeg begynner neste uke". Plutselig står du der på innrykket uten å ha trent hele perioden mellom nå og innrykk, og du kommer til å måtte slite deg helt ut i rekrutten.

Så vidt jeg vet er det kun Garden og Grensen som er skarpe tjenester i Hæren, så husk at det er snakk om at du skal oppfylle et reellt oppdrag, og burde være i den fysiske formen deretter.
Sist endret av Deadlock Radium; 19. oktober 2016 kl. 14:33.