View Single Post
Sitat av Reformisten Vis innlegg
Trur amerikansk høgsterett (eller var det ein delstats høgsterett?) kom fram til at å vise fingen til politiet var beskytta av ytringsfridomen. Etter mitt syn, bør ikkje tilsette i politiet eller andre firma ha noko større eller mindre vern enn oss andre: Viss du gestikulerer "Fuck You" til meg for så å kalle meg eit rasshøl, vil det ikkje vere noko anna for meg å gjere enn å riste på hovudet og la deg gå. Slik er naturlegvis òg tilfellet for dei som arbeider i politiet.
Vis hele sitatet...
Politiet er beskyttet, og det skal de selvfølgelig være. Deres jobb er å overholde ro og orden, og arrestere kriminelle. Tror du vanlige mennesker hadde hatt større eller mindre respekt for politiet hvis alle og enhver kunne rope frekkheter til polititet konstant. "Homser", "fitter", "rasshøl" etc. etc...Politiet skal ha autoriet, og det hadde de ikke hatt hvis de ikke kunne reagert når folk kaller dem ord som disse. Politiet skal tåle mindre enn andre. Det er en grunn til at det er strengere straffer for vold mot offentlig tjenestemann enn det er for vold mot en random kar.

Til ts; Hva forventer du de skal gjøre når du nekter å gå inn i bilen deres etter at du kalte dem rasshøll? Bare la deg gå, siden du ikke hadde lyst til å inn i bilen? Bøter etter å ha vært dust på byen suger. Betal bota, slutt å syt og ta det som en lærepenge.

Må foresten legge til at dette er noe av det artigste jeg har lest på en god stund. Selvinnsikt er tydligvis mangelvare hos noen.