View Single Post
Sitat av Politisk_vrede Vis innlegg
Det er greit nok at jeg ble avvist av politiet da jeg spurte de om skyss, men det er heller den frekke måten de avviste meg på jeg reagerte på.. Hadde de fortalt meg at "nei dessverre" så hadde det vært stopp der. I stedet så oppførte de seg relativt nedlatende, noe som er frustrerende da det ikke er ofte jeg, som leser og ser klipp om politivold på youtube og i media ofte (var veldig engasjert i OWS-bevegelsen).
Vis hele sitatet...
Jeg tipper at hvis du hadde sett seg selv og dine handlinger utenfra, nå når du er edru ville du ha fått et annet syn på situasjonen. Du skriver selv at du fikk nei til svar "selv etter gjentatte forespørsler" og at du "husker jeg egentlig ikke så veldig mye mer enn at jeg kommer til sansene når de skal ta meg ut av politibilen og videre inn i arresten"

Sånn som jeg tolker dette var du ett sted mellom full og dritings, og at du maste flere ganger på politiet om å kjøre deg hjem selv etter at du fikk nei fra dem. At politiet blir skrekkelig lei av sånne folk er åpenbart, og spesielt når de i tillegg får "jævla rasshøl" ropt etter seg. Om du brukte "unødvendig makt" eller ikke for å legge seg i bakken når du stritter mot er vanskelig å si selv om det sikkert var vondt når de vrei håndleddet og beinet ditt.

Jeg er en sterk tilhenger av at folk skal passe på sine rettigheter og ikke godta fysiske eller psykiske overtramp fra overmakten. Jeg er også overbevist om at altfor få politifolk blir dømt når de blir anmeldt for uforstand i tjenesten, men jeg mener at du åpenbart oppførte seg som en idiot og at du bør fokusere på de ekte problemene i samfunnet i stedet for å rope "politivold" når noe går deg i mot.