View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Norts
øyyy vi fant dem på jorder med dritt, er DU SIKKER?
Vis hele sitatet...

Tingen er at du har plukket mange forskjellige sopp. Det gjør det uhyrevanskelig til umulig å identifisere dem.
Jeg kan skimte et par flein i den samlingen din, men det er flertall av sopp som ikke er flein sopp.
Når dere plukker bør du finne deg ut èn type sopp du vil plukke også plukke den. Ikke plukke 3 forskjellige typer og slenge dem på en avis. Prøv å identifisere dem selv. Studer gjellene, farge, stilken, for så å separere dem. Det vil da være mye lettere å identifisere dem.

Jeg forstår at det ikke kan være så lett. Det er mange sopp som ligner. Men det finnes nå drøssevis av bilder av soppen både her og andre steder på nettet.
Det at du plukker feil er desverre ingenting vi kan gjøre noe med. Og jeg vil anbefalle deg å ikke spise noen av de soppene du har plukket.
Bildene av soppene du har i hånden er av godkjent kvalitet, bildemessig,. Men ellers er det vanskelig å skille "lure soppene" fra fleinsopp. Samtidig som det er sopp der som overhodet ikke ligner på fleinsopp i det heletatt.
Sist endret av spQ; 10. september 2008 kl. 19:29.