View Single Post
Sitat av Goophy
Når begynte politiet å kjøre eksotiske supersportsbiler?
Vis hele sitatet...
De har nok alltid hatt tilgang på en del raske biler. Men det er litt forskjell på Onkel "nabo" på Lennsmannskontoret og Utryknings Politiet da!

Den gangen kjørte de en Peugeot 405 Turbo 16, og man kan vel bare gjette hvor mye de dro ut av den. De hadde 240-250 på store deler av strekningen fra Oslo til Berger.
Og jeg vet av erfaring hvor fort 250 er på den veien, det er ikke lenger bare bare morro når det nærmer seg de hastighetene.

Jeg har selv hatt 250 forbi avkjøringen til Østre Aker og skulle svinge av til Skårer. Jeg skal si deg at de to svingene kom rimelig kjapt ja. Men det gikk greit den gangen også, heldigvis.

Og til alle wannabees her inne som mener ditt og datt om å kjøre i fra Onkel blå: Jeg har godt med erfaring og vet eksagt hva det er snakk om, så dere behøver ikke komme med "know how" fordi dere har sett "2F2F" og vært på Gatebil.
Kom med papirer på at dere har vært involvert i noe slikt, så skal jeg vurdere å lytte til dere.
UNGER!

Med hilsen
en som har vært med på brudd på alt fra Vtr.l. 22.1 til værre saker.

Sitat av ZuPrEmE
Det er egentlig ikke så vanskelig å komme seg unna.. Det du gjør hvis du får politiet etter deg etter å ha kjørt alt for fort, er å prøve å komme seg så langt fra dem som mulig, kjøre bilen fint i grøfta, sette reservenøkkelen i tenningslåsen, og springe så fort du kan hjem eller til en kompis, vente en liten stund så ringe og melde bilen stjelt. Så sier du at du oppbevarte reservenøkkelen i hanskerommet. Da kan faktisk ikke politiet gjøre noe annet enn å gi deg en bot på 1500,- for at du oppbevarte reservenøkkelen i bilen.

Det funker, av erfaring.
Vis hele sitatet...
Og de vil aldri gi deg noe mer enn en liten bot for å ha prøve å kjøre i fra de og ikke klare det heller....
Det funker, av erfaring

Om du bare stopper uten å engang ha førerkort, så vil de neppe kunne gi deg annet enn en bot evt. forelegg for å a "ført motorvogn uten gyldig førerkort".
Det er strengere å bli tatt med din egen bil MED førerkort dersom du kjører i 79km i 60 sone. Jeg vet, av erfaring

Sitat av SkiM
Ok, men jeg har det utifra personlig erfaring. Det har skjedd opptil flere ganger at en kompis har blitt jaget, men sluppet unna pga rask bil og godt kjennskap til området. De har tatt nummeret hans men, som politet har sagt selv til han, de kan ikke ta han hvis ikke de tar han i gjerningsøyeblikket. (evt. film. Noe de fleste politibilene i dag er utstyrt med). Dog håper virkelig politet er litt mer troverdig enn en kriminel.
Vis hele sitatet...
Om det er to tjenestemenn i bilen, så holder det som regel til at det blir en fellende dom i en evt. rettsak.

Men om kompisen din stikker av etter å ha kjørt i 69km/t i 60 sone, så tar de seg neppe bryet med å levere inn en anmeldelse for det og mase med en rettsak.