View Single Post
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hei.
Jeg har en mistanke om at min rusbelastede søster kan lide av schizofreni.
Uten at noen her er utdannede eksperter kan noen si seg enig i mine minstanker på grunnlag av følgende punkter?:

* Hun har stemmer i hodet sitt som lager tanker som skal lage forvirring for henne
* Hun tror at hun er utvalgt av Ghadaffi, han er ute etter å drepe henne.
* Hun tror at hun har en "link" med ekskjæresten, der kjæresten prøver å drepe henne via denne mentale "linken".
* Hun Tror at Grand Turismo er livsfarlig på grunn av de onde trådløse spillkontrollene, man kan visstnok "ta kontroll" over hjernen hennes hvis man spiller flere i lag hvis man er flink med elektronikk og snekring...
* Hun mener hun er utvalgt til å beskytte seg selv og familien sin av en større åndsmakt.
* Hun kan ikke se på TV fordi media prøver å bryte seg inn i hjernen hennes og sette inn stygge tanker.

Jeg tror kanskje at hun kan lide av en form for paranoid schizofreni som har blitt utløst av rusmisbruket hennes.
Hun bruker dop for å dempe tankene og følelsene, som jeg igjen tror bare utløser dette mer. En ond sirkel.
Noen som kanskje kan si seg enige?
Og, eventuelt hva gjør man framover for å få henne på utredning?
Vis hele sitatet...
Dette er kejnte symptomer på scitzofreni og skjenner meg igjen i noen av punktene, dra til psykologen med den gang!
Har søstera di flaks så er det bare midlertidig psykose.