View Single Post
Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Høres mer ut som paranoia mener jeg. Men jeg er heller ingen ekspert.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke det høres ut som bare paranoia, men jeg er heller ingen ekspert.

Randomized: Jeg tor du misstenker riktig angående at dette er en rusutløst psykose. Det var ihvertfall noen alvorlige vrangforestillinger du beskrev angående søstra di.
Å få til en utredning uten at hun selv vil det kommer til å være svært vanskelig, uten at hun blir lagt in på tvang. Å få noen lagt in på tvang er en prossess som krever at en lege sørger for at det skjer.
Det gjør ikke saken bedre at psykiatrien i Norge( hvertfall den jeg og min familie har vært borti) er helt rævva.


Vedkommende i vår familie var innlagt i over et år på tvang. Etter hvert ble det muligheter for permisjon fra instutisjonen i helgene. Da var avtalen at personen selv skulle dra tilbake når helgen var over. Denne avtalen ble brutt av pasienten mange ganger, og endte med at politiet kom på døra og kjørte vedkommende tilbake til instutisjonen når avtalen ikke ble overholdt.
Men de fortsatte å gi pasienten permisjon, og avtalene ble fremdeles brutt.
Uten noen informasjon fra psykiatrisk avdeling kommer h*n hjem helg etter helg. Hvilke planer vi andre i familien måtte ha i helgene brydde ikke psyk seg om. De sender hjem en psykotisk pasient uten å engang forhøre seg med familien, og risikerer at h*n kan bli hjemme alene for alt de vet.

Uansett, vedkommende er svært vanskelig med alle innenfor psykiatrien, og jeg tror de har en vanskelig oppgave med å få pasienten til å samarbeide.
Løsninga da, var å bare la pasienten få være hjemme etter at avtalen om tilbakereise til instutisjonen nok en gang ble brutt.
Så nå er alt ansvar overlatt til oss i familien, uten å engang ha fått så mye som en telefon fra psykiatrisk avdeling. Greit nok at vedkommende kanskje aldri blir frisk igjen, men jeg mener alikevel ikke at alt ansvar skal falle på familien for at de på psykiatrisk har gitt opp en pasient. En jævlig simpel løsning på et problem gjort av noen som har hatt en lang skolegang og som skal fremstå som proffesjonelle.
Sist endret av shitrich; 6. juli 2011 kl. 13:44.