View Single Post
Uansett, så har vel de fleste banker en "Force majeure" klausul i vilkårene?

Sakset fra http://no.wikipedia.org/wiki/Force_majeure
Force majeure (fransk for «større krefter») er en vanlig klausul i kontrakter som i utgangspunktet løser en eller begge parter fra ansvar for mislighold når en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll, som flom, krig, opprør, naturkatastrofer osv hindrer en eller begge parter i å gjennomføre forpliktelser foreskrevet i kontrakten.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at dette er ganske passende i ditt tilfelle, da banken aldri hadde en sjanse til å forhindre at en idiot skulle komme og stikke bankkortet inn i maskinen, når maskinen sier at kortet skal trekkes ut! Det sier seg selv at det kanskje ikke er helt bra? Kortet kilte seg, og ditt forsøk på å få det ut igjen gjorde at maskinen rett og slett slukte det. Dette skyldtes trolig en eller annen sikkerhetsfunksjon, og ikke en teknisk feil! Jeg ser på det som logisk at maskinen prøver å sluke kortet dersom det setter seg fast, i stedet for å la det være til du gir opp og går hjem, og dermed gjør kortet enkelt tilgjengelig for eventuelle forbipasserende med egnede verktøy. Er du ikke enig?

Det er du som tross alt ikke klarte å følge de enkle instruksjonene på displayet, LES; "TREKK UT KORTET", så for meg er det åpenbart at feilen ligger (i) hos deg!