View Single Post
Jeg registrerte for noen dager siden et enkeltmannsforetak i mitt navn, og ble få dager etter registreringen oppringt av en selger fra finnfirma.no som ville markedsføre foretaket mitt. Jeg syntes det hele virket litt suspekt, men fortsatte samtalen ettersom jeg tidligere har fått lignende telefoner som har vært seriøse.

Han ville at jeg skulle presentere siden jeg hadde registrert foretaket for, noe jeg gjorde. Han forklarte hva hans tilbud gikk ut på, altså at han la inn en profil for min side/foretak i deres database/side slik at andre lett kan finne frem til siden min. Avslutningsvis sa han at det hele kostet 6000kr, og lurte på om en faktura på 14 dager var greit. Jeg sa at 14 dager var greit, men at jeg ville ha informasjonen han hadde presentert meg for på epost slik at jeg kunne se gjennom alt, og dermed gi dem et svar via epost.

Nå viser det seg i dag at de mener jeg aksepterte tilbudet deres (uten å ha sendt meg noe på epost), og at de skal sende meg en faktura på 6000 kr som jeg må betale. Har snakket lenge med dem på telefon, og det høres ut som de mener at det at jeg aksepterte 14 dagers frist på fakturaen er det samme som at jeg godtok tilbudet, og at jeg bare ville ha informasjon om fakturaen o.l pr.epost.

Jeg lurer i den anledning på om noen vet hvordan jeg kan gå frem i en slik sak? De har jo utnyttet at jeg tok telefonen som "bedrift", og at jeg dermed ikke har angrerett jeg skulle akseptere tilbudet.

Hva blir beste og sunneste fremgangsmåte å gå frem for å løse en slik sak på en så skikkelig måte som mulig? De nekter å høre på alt jeg har å si om at det ikke foreligger noen avtale.
Sist endret av ZerBox; 24. oktober 2008 kl. 17:00.