View Single Post
Mye enig med deg her.
I høstferien i fjor hadde jeg noen mystiske magekramper, mye likt det du beskriver. Fikk ikke sove, men lå istedet i sengen min og vred meg i smerter.
Når vi endelig dro på legevakten, var det en sinna utenlandsk lege der som drev og dunket meg på magen med fingeren sin. Deretter fikk jeg en svær sprøyte i ræven fordi de trodde jeg hadde magesår. Da dette ikke funket (overraskende nok), ble jeg sendt opp på akutten.

Der ble jeg liggende i ca. en time i en sykehusseng, rett innenfor døren til akutten, og kunne ikke gjøre annet enn å vente. Da det endelig kom en lege, gransket hun meg for symptomer, og sjekket slik du sa, lysken.

Etter dette ble jeg tildelt en sykehusseng, der alt som skjedde de neste 3-4 dagene var at jeg måtte faste, fordi de skulle utføre en gastroskopi. Så jeg lå i ming seng med en laptop og hadde det ok nok, med tanke på at jeg fikk smertestillende. (Selv om 2x Paralgin Forte knapt ga meg en reduksjon i smerte i det hele tatt).

Selve personalet og helsevesenet var utrolig imøtekommende når jeg først havnet på sykehuset. Jeg fikk den hjelpen jeg ba om, og de satt og pratet med meg når de ikke hadde noe annet å gjøre.