Tråd: Danby Choi
View Single Post
Nå mener jo jeg at å fyre seg opp om woke og kanselleringskultur, er det som er å skape og lete etter problemer. Men eksemplene var fine. Disse trenger ikke å inngå i noe som helst begrep som "woke" men derimot bli behandlet som enkeltsaker. Samfunnet har blitt nulltolerante for rasisme de senere årene, og da kan man f.eks. endre hvordan jødene beskrives i bibelen, uten at jeg finner noe problem ved det. Statuene derimot, jaja, ble de fjernet kanskje? Nei.

Avisene vet å sko seg, de lager saker hvor noen mener noe "woke" så (gjerne litt høyrevridde) folk kan fyre seg opp, og skylde på en eller annen bevegelse eller venstresiden eller whatever selv om det bare er noen få som mener dette. Det går selvsagt begge veier, en eller annen tulling i FrP har et utsagn og det blåses opp til en mening alle skal ha osv.

Dette gjelder selvsagt artikkelen TS linker til også. Trengs det mer enn en person for å opprette en kampanje på underskrift.no? Sikkert ikke. Men nettavisen er eksperter på å lage artikler sånne som han kan henge seg opp i og fyre seg opp over selv om det har null komma niks innvirkning på livene deres. Det er rett og slett ikke-eksisterende problemer, alt sammen. Med det sagt, så kan jeg sette pris på motstemmer som Choi, synd han er en glætt faen som brukte ekstremt mye energi på å forsvare en voldtektsmann som åpenbart er skyldig selv om han ble frikjent for mesteparten (Choi hopper glatt over at Drevdal måtte betale erstatning til 5 av de 13 han var tiltalt for). Sier seg selv at man ikke er verdens herligste når 13 damer annmelder deg for voldtekt.