View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei. Innholdet i vrangforestillingene til psykosesyke mennesker kommer ganske sjelden i media.

Jeg tror ikke YourGirlMolly lyver, det er helt sikkert en vedtatt sannhet i "Chicago" (Landås?) at nevnte fyr er den sagnomsuste Appelsinmannen.

Jeg synes heller ikke det er for rart til å være sant, har sett mange psykoser som er like absurde som det. At folk tror de er Napoleon er jo en annen klassiker, og jeg har ingen problemer med å tro at det har vært mange av dem oppigjennom. Men etter min erfaring så er det ingen som sitter permanent i et hjørne og er appelsin i årevis, psykosene kommer og går selv om man ikke nødvendigvis er frisk og fungerende.
Vis hele sitatet...
Forstår at innholdet gjerne ikke kommer ut i media, men noe dokumentasjon burde jo finnes om det er tilfelle, sånn annet enn folk som sier det er sånn på diverse nettforum..
Det er jo en del annet som er dokumentert innenfor det samme.

Joda, kan forstå at folk kan tro både det ene og det andre mens de er rusa på diverse og/eller havner i psykoser. Salvia feks er jo en gjenganger når det kommer til slikt, men akkurat denne historien virker alt annet enn sann.

Dette noe de aller fleste i rusmiljøet har hørt om, enten det er noen som tror de er en appelsin, en banan, ett eple eller what ever og er redd for å bli skrelt.
Det er alltid en som kjenner en, som kjenner en annen, som vet om en det har skjedd med nesten uansett hvor i landet man måtte befinne seg. Selv min mor og min far har hørt disse historiene da de var små og dette var på 70-80 tallet.
Så her gjelder det jo en som har sitti på lukka avdeling på psyk i godt over 40 år+ om det faktisk er tilfelle, noe som for meg tilsier at det er noe som ikke stemmer helt.

Joda, for all del det kan være hun snakker sant og kjenner denne personen som burde være i 60-70 åra, men selv velger jeg å ta det med en klype salt, spesielt frem til det faktisk kommer beviser for det på bordet.