View Single Post
Sitat av lorentz Vis innlegg
Dersom Yoga er hippitull, hvorfor har de da begynt å bruke det med stor suksess i fengsler der fangene selv sier at de opplever en enorm forandring med hensyn på ro og velvære?
Vis hele sitatet...
Yoga er ikke hippietull, påstanden om at yoga er en vidunderkur er hippietull.

Jeg har drevet litt med yoga selv, det er kjempebra. Det kan roe deg ned og hjelpe deg å "lande", men det kurerer ikke nødvendigvis problemet. Det kommer an på hva problemet faktisk er. Fint at det funket for deg, men dine opplevelser i militæret er ikke generaliserbart til resten av verden.


TS: Hvordan problemer har du med å svelge? Regner med du har sjekket om det er en fysisk grunn. Er det den mekaniske bevegelsen du ikke får til, eller er brekker du deg? Hvis det er det siste så får du prøve deg frem om det er noe mat som er enklere enn annen. For min del funker det best med sprø ting, som gulrøtter, eller ting man ikke trenger å ha lenge i munnen, som grøt. Tørre ting som man må tygge til det blir klissete funker dårlig, som f eks brødskiver. Det med smak har jeg ikke knekt koden på helt, virker som smaken kan plutselig kan forandre seg underveis.