View Single Post
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
http://www.kristvi.net/fugler/skjaere1.jpg

For å få det helt klart. Bildet over er en av de små jævlene jeg mener.
Og det er ikke bare det med søpla, men de bråker så inn i faen til alle døgnets tider, bortsett fra på ettermiddagen.
Pluss at de er slemme med kattepusen min
Vis hele sitatet...
Det der er ei skjære. At de er slemme mot katta di er ikke særlig overraskende; skjærer elsker å erte. De er også veldig bråkete av seg, særlig når de slåss om maten og denslags. Nåh. Det beste du kan gjøre er å finne ut hvorfor skjærene oppholder seg i nærheten av huset ditt. Basert på dine tidligere innlegg, så virker søpla som en plausibel kandidat. Der de finner de mat, ergo vil de være der. Fjern matfatet, og de vil heller gå et annet sted etter mat. Dersom problemet ikke gir seg, så får du vurdere noe annet.

Jeg mener oppriktig at det er en dårlig idé å skyte dem med luftgevær, og de fleste grunnene er allerede oppgitt. En annen, som så langt ikke er nevnt, er at hvis naboene dine er litt skvetne og ser deg ute i hagen med ei børse - ja, det er helt vanlig at folk ikke ser forskjell på et luftgevær og ei jaktrifle - så kommer de til å varsle politiet om at en bevæpnet tulling reker rundt i nabolaget, og da kan det fort bli temmelig utrivelig. Fjern tilgangen til søppel, ikke legg ut mat i fuglebrett, sørg for at alle enkelt tilgjengelige kilder til mat forvinner. Vent noen uker, så skal du se om ikke skjærene forsvinner de også.