View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Han gjorde riktignok en rasjonell handling og flyktet med sine nærmeste. Derimot - mannen/gutten tok IKKE lederansvar, og som AUF-leder og "stjerne" for AUF-ere burde han ha vært der som moralsk/mental støtte, eller ha på et vis "guidet/ledet" menneskemassen nogenlunde vekk fra angrepet.
Vis hele sitatet...
Han tok det lederansvaret som kan forventes av en sivil person som ikke har noen som helst form for kunnskap eller trening som gjør ham i stand til å takle et terrorangrep.

Hvilken nytte mener du han ville ha gjort på øya? Han ville rett og slett ha blitt skutt. Breivik var jo faktisk synlig fra båten da de la fra land!

EP ville aldri blitt noen moralsk støtte hvis han hadde blitt igjen. Han hadde rett og slett vært død nå hvis han hadde fulgt dine dårlige anbefalinger.

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Men noe jeg vil sette fingeren på, er at Eskil Pedersen (eller noen andre på båten) burde ha kontaktet politiet. En av dem må nesten ha hatt tilgang på en telefon, og jeg regner med at båten er utstyrt med radio.
Vis hele sitatet...
Han gjorde jo det. Og loggen viser at politiet ga beskjed om at de skulle dra derfra med en gang.

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
I den settingen at han ikke gjorde noe for å hjelpe til synes jeg det er rart at han fortsatt kan roses sånn opp i sky i alle aviser.
Vis hele sitatet...
Hvordan roses han opp i sky? Hva får han ros for?

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Så altså, det å være AUF-leder betyr også at du har et stort ansvar. En annen ting, er at i tillegg til å være "våre folkevalgte" skal også våre politikere være "våre ledere". Eskil Pedersen viste særdeles lite lederkvaliteter den dagen.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du påstå det? Han viste kanskje lite militære lederkvaliteter, men så er han jo heller ikke en militær leder. Derfor kan man ikke forvente av ham at han viser slike kvaliteter heller.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Derimot, hovedproblemet her i saken/diskusjonen er at E.P. ikke godt nok lederskap under og etter terrorangrepet. Menneskepsykologisk sett, er det et stort behov for en person som kan roe ned og trøste massene, få tilbake motet og "moralen" i dem og være der som en frontfigur.
Vis hele sitatet...
Hvordan er man en frontfigur hvis man er død? Hvordan kan du forvente at en politisk leder skal kunne vise militært ledeskap?

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Har homofili blitt både en legning OG en rase nå...
Vis hele sitatet...
Hudfargen er medfødt, permanent og ufrivillig, akkurat som den seksuelle legningen. Rasisme er galt fordi det går ut over egenskaper ved en person som denne ikke kan noe for, akkurat som med hets av homofile. Derfor er hets av homofile "rasist-aktig", som jeg skrev.