View Single Post
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Høres ikke ut som en seriøs selger. Jeg har som regel aldri å sende noen penger før jeg har sett produktet. Om selgeren ikke kan godta dette så er det noe som skurrer..
Vis hele sitatet...
Med mindre du forlanger at kjøper kommer til deg med varen eller at du drar dit selgeren bor slik at du får sett produktet før kjøp er jo dette vanskelig å få til når det er snakk om at det må sendes. Er enig med deg angående kjøp av noe en ikke har sett snurten av ikke er det lureste en foretar seg. Eneste alternativet en sitter igjen med da er å handle lokalt, slik at en kan vurdere/se på produktet. Det er dit jeg har kommet i dag hvis jeg skal handle noe som er annonsert på finn.no.

På en annen side forlanger jeg heller ikke at selger skal sende en vare avgårde uten betaling heller, men da får en holde seg til lokale salg da?

Finn betalingsløsning kan en se på som forskuddsbetaling. Blir en ikke enig blir det en tvist ut av det. Blir finn.no med i denne tvisten? De sitter ikke der med noen form for bevis som kan hjelpe kjøper. Nytter ikke å komme med den steinen selger sendte avgårde i pakken og si: Det var det her jeg fikk i pakken.. Eller at det er en bærbar der, men at den ikke funker.. De bak post skranken står ikke å pakker opp for deg, ei heller står ved siden av deg når en skal starte den opp.

Kan godt betale noen hundre kroner for en vare å ta sjansen, men 6000 kr er langt over grensen (ca 12x) for hva fornuften (min) tillater.
Sist endret av Jens1; 24. juli 2017 kl. 21:59.