View Single Post
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Jeg ler like høyt vær gang jeg leser ting som dette...
Vi bor I Norge, vi flyttet til Norge eller vi "flyktet" til Norge.
Alle disse er gjort på bakgrunn av en faktor, vi liker Norge!
Her er begrunnelsen for hvorfor folk som "flykter" til Norge også gjør det av denne grunnen...
I følge FNs loveverk så skal man stoppe i det første landet man kommer til som er trygt. I dette tilfellet ligger Norge omringet av sikre land så hvorfor kommer de til Norge? jo fordi de vil!
Så da er mitt andre spørsmål?
Hvorfor skal man la det være mulig å ha andre flag i toget vårt?
Om begrunnelsen er fordi man skal være stolt av landet sitt så er denne begrunnelsen tøys...
Om du er såpass patriot så drar man ikke fra landet... Om man må pga. krig eller frykt for livet så drar man til det første trygge landet man kommer til... og det er ikke Norge, det kan det umulig være!
I rest my case....
Norges 17 mai feiring skal inneholde Norske flag og Norske flag only!
Om du er fra en annen nasjonalitet, la vær og bær det norske flagget, men ikke dra inn alt av nasjonal kleder, flag og sanger til en norsk tradisjon!
Ja vi er en ytringsfri stat, men skal vi fremdeles være patriotiske mot andre land en det vi bor i?
Vis hele sitatet...
Ehm... du bor i New Zealand, så hvor seriøst kan jeg egentlig ta innlegget ditt?

Folk knytter kulturen sin til nasjonalitet. Når man lever i et flerkulturelt samfunn vil det derfor være en markør på hvem man er. Hvis man er ute og flagger med det i gatene, så er det for å si: "hei, jeg er også her, og jeg er også glad!" For dere patrioter er vel det en god ting?

Personlig gir jeg totalt faen.