View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel rekoren ved den skolen skulle blitt siktet for landsforræderi og utenlandske flagg har ingenting å gjøre i 17mai togene . dette er ett klart bevis på at integrering en har sviktet !

hvis det er så vanskelig for utlendingene å bære det norske flagget så hiv dem ut av landet
Vis hele sitatet...
Blir ikke det veldig strengt? Handler ikke 17. mai i stor grad om vår frihet - og retten vår til å være dem vi er i dag. Frihet fra undertrykkelse. For meg er i hvertfall akkurat dette de tingene jeg feirer. At Norge er et flott land hvor man har en stor grad av frihet.

Med denne friheten må man da ha rett til å indintifisere seg med det landet man kommer fra; man bør og ha rett til å vise frem dette om det er noe man er stolt av. Og jeg synes at å la folk vifte med akkurat det flagget dem ønsker er et flott symbol på akkurat dette friheten. Faktisk synes jeg også det er et godt symbol på at integreringen går riktig vei: ikke bare lar vi dem komme hit og de lever sammen med oss. Men samtidig klarer vi faktisk å lage rom for de og leve sammen dem.

Å ta fra folk flagget dems, spesielt på 17.mai, synes jeg blir helt merkelig. Man rett og slett frarøver av deres frihet og kultur - og samtidig, hele deres indentitet. Jeg tror heller man bør stille seg selv spørsmålet: "På hvilken måte påvirker det egentlig deg om noen feirer 17. mai på en annen måte enn du gjør selv, og kanskje med et annet flagg?". For jeg tror ikke det egentlig ødelegger feiringen for noen - med mindre de lager det til et stort problem selv.
Sist endret av etse; 26. april 2013 kl. 01:36.