View Single Post
Er det ikke bare overskriften som er litt tabloid her? Slik jeg forstod artikkelen fjernet de ikke det norske flagget - de fjernet kravet om at man skulle gå med det norske flagget, og i stede åpnet opp for at folk skal kunne flagge med hvilket flagg de vil. For min del høres det helt flott ut. Vil folk flagge med det norske flagget er det absolutt bra det, men om de ikke ønsker dette og føler et annet flagg representerer dems identitet bedre synes jeg det er helt greit at de flagger med dette.

Selvfølgelig om de tvinger folk til å bruke flagget fra landet de er fra blir det i mine øyne feil - så lenge de lar folk bruke det flagget de selv ønsker er det greit. Enkelte ønsker nok å bruke det norske flagget selv om de egentlig ikke er fra Norge og da blir det feil å tvinge de til å la være. (men det er vel ikke casen her?)

Vil bemerke det at jeg synes det er litt forkastelig om man på noen måte skal nekte noen å flagge med det flagget de ønsker. Jeg mener at alle må ha rettighet til å flagge med sitt flagg, og det flagget de føler representerer dem. For meg er dette et flott symbol på frihet, og det er akkurat det 17. mai handler om: frihet.
Sist endret av etse; 26. april 2013 kl. 01:23.