View Single Post
Når jeg deltar i debbat/filosofering rundt dette temaet blir jeg så provosert at jeg nærmest flyr i flint! Ikke fordi noen argumenterer feil, og heller ikke fordi jeg misliker noe av det som blir sagt, men fordi dette føles maktesløst å diskutere. Ingen kan på noen måte si meg at jeg ikke skal være for cannabis, når de ikke engang har erfaring nok til å kunne si hvordan det føles å røyke dette. Jeg snakker nå om "bedreviterne" - Politikerne som legger rammer og lover rundt hva vi har lov til, ikke har lov til, hva vi bør og hva vi ikke bør. Politikere, mennesker som meg og deg, men som vi faen ikke kjenner engang, og som vi aldri får møtt. Politikere som er som slaver etter storebror USA, og som ønsker å følge etter Amerikas tåpelige politikk, og som heller ikke gir oss et alternativ. Kunne tenkt meg et parti som faktisk var for legalisering/avkriminalisering av lettere stoffer, hvor vi kunne plassere vår stemme hos, og få opp øynene hos Ola Nordmann og Onkel Politi for at det faktisk finnes noen individer/menneskegrupper som ønsker å leve ved sin rett om et "fritt land" og at vi ønsker å leve livet etter eget ønske de stakkarslige får årene vi lever på denne helvetes jorden.

Som sant er, begynner jeg å bli mer og mer skamfull av å være norsk, når man ser hvordan man enkelt kunne levd livet til det fulle - og etter eget ønske - ved å leve i et land hvor denne barnslige debatten omkring cannabis forlengst er over, og der man kan nyte sin lille grønne joint uten å føle seg som en kriminell.

jeg for min del spytter på den norske lov når det kommer til dette punktet. Jeg skal ikke gå og skjelve som et aspeløv og frykte å gjøre noe galt, når jeg allerede har gjort unna en fjerdedel av mitt korte liv. Dersom jeg ønsker å ta en blås, så gjør jeg det, og det er ingen andres sak en min, for jeg gjør jo ingen andre noe galt ved det!
"Om tusen år er allting glemt". Altså driter vel verden i om jeg røykte eller ikke når jeg forlengst er under torva. Jeg valgte det, sto ved det og levde det! Saken er at man lever livet sitt i tråd med sine egne ønsker og mål. Man har jo kun denne ene sjansen...