View Single Post
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Bananeter
Ville tro en stor grunn til at ikke cannabis blir legalisert med det første er at folk faen ikke greier å bruke det med måte.. Mange som røyker må abselutt røyke seg skeiv bare de skal greie å stå opp om morgenen, ikke rart folk får et negativt syn på cannabis når de ser hvor mange som faktisk bli psykisk avhengig og går rundt sløve hele dagen bare for de ikke har nok selvkontroll til å greie å modere seg.
Hadde cannabis blitt brukt som folk flest bruker alkohol i dag og alkohol som cannabis (holde seg til å røyke ved festelige anledninger og ikke i storefri på skolen) så ville jeg tro cannabis hadde vært avkriminalisert for lenge siden..
Vis hele sitatet...
Hva blir forandret? De som røyker seg skeiv om morgenn nå, vil fortsette å gjøre dette unasett om det blir legalisert eller ikke.

Fordi om man kan gjøre en ting betyr ikke at man er nødt til å gjøre dette. Man vet ikke om hvordan det blir før man har prøvd å legalisere det.

Et hypotetisk utsagn:
Tar jeg på en svart person blir nok jeg skitten.
Jeg har ikke tatt på en svart person, men det kan virke som jeg vil bli skitten.

Skal vi basere reglene i samfunnet vårt på fordommer? Skal vi basere samfunnet vårt på at staten skal styre oss, bestemme hva VI skal gjøre? Eller skal vi være åpne, og skla staten behandle oss med tilitt til vår egen dømmekraft?

Det er noe å tenke på, er ikke vi frie inivider?