View Single Post
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Da skjønner jeg, men synes fortsatt det er rart å drikke alkohol fra klokken 10:00-22:00 hver dag når du er innlagt. Men du som har kanskje best innsikt i denne saken, hva mener du? Vært spennende å høre mening fra en som jobber innen psykiatri.
Vis hele sitatet...
Jeg har (så vidt jeg vet) aldri vært borte i noen som har drukket så tett mens de var innlagt, men det overasker meg ikke om trådstarter har fått det til. Hvis det ikke foreligger mistanke om at pasientene smugler inn rusmidler, ransaker vi de ikke. Det er heller ikke uvanlig at disse pasientene smugler inn for andre. Har også sett relativt kreative varianter, hvor pasientene har halt inn poser med stoff gjennom vinduet i reneste olsenbanden-stil. Så - tilgang er ikke noe problem hvis du er litt oppfinnsom.

Med mindre du drikker deg sørpe full og åpenbart sjangler rundt, er det heller ikke så vanskelig å ikke bli oppdaget. Det er bare å isolere seg på rommet sitt, og unngå kontakt med personalet. Vi vil komme innom i blant og sjekke om alt er i orden, men vil ikke pasienten prate eller komme ut i fellesmiljøet, er det ingen som blir tvunget til det.

I tillegg opplever personalet så mye merkelig atferd på sånne avdelinger, at om noen husker frem og tilbake i lysekrona og skriker "JEG ER EN APEKATT", er ikke nødvendigvis rus den første årsaken som mistenkes.