View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg synes argumentasjonen din virker litt todelt, dels moralsk og dels praktisk.
Vis hele sitatet...
Kan være enig.
Men tenkte ikke først fremst på det moralske/etiske aspektet da jeg sa "leke Gud". Det var mer en idè eller forstilling om at
et slikt prosjekt lett kunne gå til helvete.

Men

Jeg har nok også lagt noen litt urealistiske antagelser til grunn her, bla. at man skal benytte seg av hele dette frø lageret
til å forøke å gjenskape naturen nøyaktig slik den var. Det er nok ikke planen.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det synes jeg isåfall høres lite rasjonelt ut, og minner om noe religiøst, typ edens hage, kunnskapens tre osv. At vi har fått kognitive evner og teknologier som gir oss en makt vi ikke er ment å ha eller noe sånt. Det sliter jeg med å svare på, siden det ligger litt utenfor slik jeg forstår virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Nei jeg er ikke religiøs, men jeg er ikke så vitenskapelig av meg heller.
Nå jeg referer til Gud dreier det seg stort sett om størrelser, lengder, mender og tid jeg synes det er vanskelig å forholde meg til.

Altså som ett utrykk for alt eller uendelig.

Sitat av *pi Vis innlegg
En veldig populær form å utvikle seg til er krabbeform. Det har skjedd såpass mange ganger at man har et eget ord for det (carcinisation).
Vis hele sitatet...
Litt for mange oppskrifter på gode krabberetter til at de vil få noe domenas med oss til stede, men de kunne nok blitt en
seriøs player på egenhånd

Eller som en hybrid/krysning med kakerlakker (grøss!)
Sist endret av vindaloo; 19. juni 2022 kl. 03:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.