View Single Post
Det som er skummelt er hvordan denne problemstillingen har eliminert sivilisert diskusjon og heller gjort meningsmotstandere til fiender som rakker ned på hverandre. Den ene siden mer enn den andre.
Det har blitt normalisert å hakke på og utstøte mennesker som uttrykker det som tydeligvis har blitt kontroversielle meninger, i stedet for å akseptere at vi har forskjellige verdier og bekymringer.

Hørte av en jeg kjenner at det var noen som hadde skrevet på Jodel at "8% av Norge sin frihet er 92% av Norge sin ufrihet!" med masse mennesker som sa seg enige.
Latterlig.

Diskuterte her om dagen med en som kalte meg "hensynsløs" "egoistisk" og "ignorant" fordi jeg var uenig i at det er fornuftig å tvangsvaksinere og attpåtil straffeforfølge mennesker som uttrykker skepsis overfor vaksinen i offentlighet eller på nett. Det er jo i grunnen helt ekstremt.

Det er som om man helt har glemt at vi har grunnleggende rettigheter som kroppslig autonomi og ytringsfrihet/meningsfrihet.

Når man tar en titt på Pfizer og andre store legemiddelselskaper sin historikk over lovbrudd og bøter synes jeg det er enda mer berettiget å være litt skeptisk.

https://www.dagbladet.no/nyheter/avs...ndale/74549966

Artikkel fra 8. November.

Det finnes mange grunner til å la seg vaksinere, men man kan da ikke legge skjul på at det også er grunner til å være skeptisk og nølende.

Det eneste jeg vet er at ingenting blir bedre av tribalisme og umenneskeliggjøring av de som mener noe annet enn det du selv gjør. Og at det er visse prinsipper og rettigheter som er ekstremt viktige å ivareta, som jeg nevnte over.

På en eller annen måte vil vi komme oss gjennom denne pandemien, men la oss beholde verdigheten og respekten for hverandre på veien Konstruktiv diskusjon slår krangling, fiendtlighet og splittelse hver gang.
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 01:32.