View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Vet ikke om jeg misforstår deg eller om du misforstod meg. Er ikke snakk om å outsource verken vaksine eller sykehus. Men for eks subsidieringer som for eks : https://www.nettavisen.no/okonomi/sp...-95-3423893280

Hvorfor skal våre skattepenger gå til noe vi ikke hadde betalt for selv av egen lomme? De 37 millionene du tror ikke de kunne godt med andre steder enn for kanskje 40
Stk som så på?

Så mitt poeng står fortsatt
Vis hele sitatet...
Du vil ha en investering i hundremillioner-klassen årlig, hvis ikke milliard-klassen. Og du tror ditt poeng står? Kosten jeg henviste til er nemlig kun de som er der når plassen er etablert og forsyninger er tilrettelagt. Men vi lar det ligge for enkeltelhetsskyld, la oss gjøre matten.

37 mill/50 000(gj.snitt pris på intensiven pr døgn) = 740 døgn på intensiven. Pasientene ligger 2-3 dager der(for arguendo inkluderer vi ikke dager innlagt på vanlige enheter). Det betyr at per år du ikke er med på å finansiere flatulenskunst, så kan du få to ekstra intensivplasser i året. To plasser i kapasitet per dag. Du er klar over hvor idiotisk det her er? Du teller kroner når hundrevis av millioner per år er det du ber om.

Hvis du er så opptatt av økonomi bør du for øvrig enkelt kunne svare på mitt tidligere spørsmål om eksponentiell spredning. For det er noe jeg enda har til gode å se. En eneste kritiker av strategien til norske myndigheter som evner å sette opp ligningen. Det er bokstavelig talt ungdomsskole pensum.

Edit: for øvrig har jeg her skrudd regnstykket så til de grader til din fordel. Mange års tilskudd på ett år og whatnot.
Sist endret av Xasma; 22. desember 2021 kl. 22:40.