View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Bare for å ha det sagt, jeg tok første dosen pfizer i dag, er ingen slags vaksinemotstander. Men; hvis staten hadde sett nytteverdien av å ha en god sykehussektor så hadde vi mest sannsynelig hatt få til ingen tiltak.

For min del så kan det godt hende jeg avslutter dette livet av meg selv uansett, tilogmed før corona har dette samfunnet blitt til noe jeg innerst inne ikke har lyst til å være med å støtte. Disse tidene har ikke gjort det noe bedre og jeg skjønte veldig godt hvorfor vi stengte ned første gangen. Da ingen var vaksinert. Men når risikogruppene og nesten hele befolkningen har fått en vaksine og man i allerede i 2017 visste at en pandemi er på toppen av risiko scenario for landet og den mest sannsynlige skrekkscenario så burde vi for all del hatt bedre rustet krisehåndtering enn det vi har

At 4-500 stk på sykehus med covid i norge skal gjøre at rundt 3.5-4 millioner sitter på hjemmekontor, er permittert eller mistet arbeidsplass og inntekt syns jeg er helt på trynet.

Uansett kommer det nye varianter vi ikke har all info om å begynner å seriøst mistenke at i 2025 ser i fortsatt på slike tiltak
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hevdet at du er vaksinemotstader, men skeptiker. Du tok den vel ikke akkurat ved første og beste anledning om du fikk første dose i dag?

Det er lett å være etterpåklok og mene vi skulle vært bedre forberedt på en pandemi, men situasjonen er som den er, og unner du ikke helsepersonell en velfortjent pust i bakken snart? Det er jo utrolig mange aspekter å tenke på her.

Jeg også syntes det er helt jævlig hvordan det påvirker arbeidslivet og det sosiale, men prøver å finne måter man kan leve og møte andre som innebærer mindre smittespredning, og det begynner kanskje å fungere, etter lang periode med ganske grei isolasjon og mye flytting.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg er ikke så bekymret for bivirkninger i dette tilfellet, men jeg synes prinsipielt det er litt ugreit å vaksinere mindreårige med begrunnelse i samfunnsnytte og ikke individuell nytte. Barn har jo liten liten risiko for å bli syke, og når de er for unge til å ta egne helsevalg så bør vi ta utgangspunkt i deres beste og ikke solidaritet og flokkhensyn. Derfor er jeg ikke udelt positiv til vaksinering av barn i dette tilfellet. Men det betyr ikke at jeg ikke tror det er trygt.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du sikter til alvorlig sykdom her?

Skjønner skepsisen rundt å ta slike beslutninger på vegne av barn, men er det ikke lurt å vaksiner barn siden de er ganske store på smittespredning og kanskje skal feire jul hjemme med bestemor?

Det har vel ikke så mye for seg å vaksinere alle bortsett fra barn med mindre vi skal isolere de?
Sist endret av knert1; 22. desember 2021 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.