View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Uansett hva du tenker om hvordan vi kom i situasjonen med sykehuskspasitet så er vaksinasjon og andre tiltak for at du ikke skal ligge på parkeringsplassen utenfor sykehuset eller i en grøft når du blir sjuk. Men hvis det hadde vært opp til dere skeptikere så hadde vi kanskje hatt det problemet allerede. Godt flertallet ser nytten av en vaksine. Historien har vist nyttigheten av det gang på gang.

Tidligere vaksiner har kommet med noe risiko, men det som går igjen er at gevinsten er høyere, det er derfor vi har fortsatt å bruke den geniale idéen.
Vis hele sitatet...

Bare for å ha det sagt, jeg tok første dosen pfizer i dag, er ingen slags vaksinemotstander. Men; hvis staten hadde sett nytteverdien av å ha en god sykehussektor så hadde vi mest sannsynelig hatt få til ingen tiltak.

For min del så kan det godt hende jeg avslutter dette livet av meg selv uansett, tilogmed før corona har dette samfunnet blitt til noe jeg innerst inne ikke har lyst til å være med å støtte. Disse tidene har ikke gjort det noe bedre og jeg skjønte veldig godt hvorfor vi stengte ned første gangen. Da ingen var vaksinert. Men når risikogruppene og nesten hele befolkningen har fått en vaksine og man i allerede i 2017 visste at en pandemi er på toppen av risiko scenario for landet og den mest sannsynlige skrekkscenario så burde vi for all del hatt bedre rustet krisehåndtering enn det vi har

At 4-500 stk på sykehus med covid i norge skal gjøre at rundt 3.5-4 millioner sitter på hjemmekontor, er permittert eller mistet arbeidsplass og inntekt syns jeg er helt på trynet.

Uansett kommer det nye varianter vi ikke har all info om å begynner å seriøst mistenke at i 2025 ser i fortsatt på slike tiltak