View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Vi har 5 forskjellige koronavirus, som er vanlige forkjølelsesvirus i dag. Disse har sin jevnlige verdensturné, sammen med en noen rhinovirus.
COVID19 vi bli en ny av disse forkjølelsene. Altså dette viruset vil du få før eller senere uansett. Det er også noe som peker på at den nye varianten Omikron er vel også mere smittsom enn noen andre forkjølelsesvirus. Så dette viruset vil du få før eller senere.
Så da har du to valg, vaksine først, som får opp antistoffer og B– og T-celler. Eller en alvorlig COVID, som skal få opp B– og T-celler. Med farene sykdommen gir. Faktisk de bivirkningene en ser av vaksinen, er de samme som en ser av sykdom av viruset, men mye mildere.
Vis hele sitatet...
Så Covid er den "nye influensaen", som en del av oss "skeptikere" har hevdet ganske lenge. Fint å vite at vi har en felles virkelighetsforståelse ang. dette.

I USA nå, så har det så langt (20. desember 2021) vært 51 800 038 smittede, der 827 412 har dødd. Mens på verdensbasis er og har det vært 275 457 517 smittede og 5 374 109 døde. Noe som gir 1,597 % dødelighet i USA og 1,951 % dødelighet på verdensbasis. I vestlige land har dem da gjerne ligget på sykehus i respirator eller EKMO-behandling i noen uker før kroppen ikke klarer mere. Noen ligger i måneder. Flere av de som overlever, ligger også slik, altså i respirator lenge.
Vis hele sitatet...
1,5-2% dødelighet er ikke ubetydelig, men heller ikke akkurat noe dommedagscenario. Veldig kjedelig for de som har mistet noen, men at gamle og syke mennesker dør er en realitet vi alle må ta inn over oss. At enkelte snakker om å tvangsvaksinere når over 90% har frivillig vaksinert seg, og antakeligvis er de uvaksinerte i all hovedsak de som har størst sjanser for å "tåle corona", da tenker jeg at man bør stoppe opp og tenke seg om litt.

Det er gjort en studie, som oppsummerer faren for å bli smittet på nytt etter en infeksjon. Det er brukt data fra 2 796 982 personer som har hatt en dokumentert COVID19 infeksjon, de siste 90 dagene før dataene ble innhentet. Av disse fikk 35 670 personer COVID19 på nytt. 332 av disse har hatt COVID19 3 ganger, mens 1 har hatt den 4 ganger.
Men her kommer det noe skremmende, fra 1,5–2 % dødelighet (1,5 nå, men 2 tidligere) for førstegangs smitte, så øker faren fra død til 7,1 % når ved andre gang. Men sjansen for alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse er lik for begge grupper.

Men vaksinen minsker sjansen for infeksjon, alvorlig sykdom, og død markant. Det er bare ett trygt alternativ.
Vis hele sitatet...
Så rundt 1,2% fikk corona igjen. Hvilken gruppe tror du hovedsaklig disse tilhørte? Unge, friske mennesker eller eldre, "ufriske" mennesker? Vi bør ikke være så redde for at 1 av 100 som får har gjennomgått corona får corona igjen. 7% av de som får corona igjen dør, ok so what? Vi vet at corona dreper og at de med dårligst immunforsvar er de som dør, så at dødeligheten ved reinfeksjon er høyere enn for førstegangssmitte er ikke akkurat sjokkerende eller overraskende når vi tar i betraktning at det i all hovedsak er de svakeste som blir smittet igjen.


Nei, en bør ikke respektere meninger, som er dratt ut av hvem som helsts anus. En bør bruke de faktiske data, og basere en mening utifra dette. Dette er det leger må gjøre, og det er det vitenskapsfolk må gjøre.
Vis hele sitatet...
Data er en flott, men før man kan bruke den til noe må man bestemme seg for hvilke KPI's man ønsker å "score godt på", og hvis utgangspunktet ditt er noe ala "død skal unngås for enhver pris" så blir det jo tåpelig av meg å prøve å argumentere mot tvangsvaksinering fordi du allerede har bestemt at deg for hva du ønsker å oppnå, og ditt ønske om å redde liv blir umulig for meg å argumentere mot. Nå sier jeg ikke at du nødvendigvis er for tvangsvaksinering men det nå likefult et argument fra "din side", og hovedgrunnen til at jeg engasjerer meg i diskusjonen nå.

For ryddighetsskyld så er jeg ikke vaksinert men alle familiemedlemmer er det, og jeg støtter dem i deres valg. Og jeg mener vaksiner er et positivt tilskudd i verktøykassa for å håndtere sykdom og god folkehelse i landet og verden ellers. At over 90% har vaksinert seg er flott, men når resultatene vi nå ser er en ny runde nedstenginger så mener jeg det er riktig å ta til motmæle mot ideer som tvangsvaksinasjon. For så farlig er ikke Covid, ærlig talt.