View Single Post
Såpekoker av rang
363
Sitat av cesece Vis innlegg
Det er ingen kilde på disse greiene. Jeg må da gi deg 10 forskjellige nyhetsartikler hvorav 9 av de er bak betalingsmur, deretter må du bruke hjernekraft til å sette sammen informasjonen. Som jeg sa om covid debatt til å starte med så er ikke det verdt jobben fordi på en eller annen plass vil du finne en bit av informasjon som gjør at du sporer av og ignorerer alt av informasjon. Og derfor er covid debatt helt poengløst. Ingenting jeg sa i posten min er forøvrig opp til debatt heller, det er bare fakta.

Se på tallene, bruk logikk og deretter tilegn deg informasjon.

- 356 innlagte. 40 sykehus. 9 per sykehus.
- 117 intensiv pasienter. 40 sykehus. 2.9 per sykehus.
- "Bare 14 prosent av de nye pasientene med luftveisinfeksjoner i midten av november var koronapasienter"
- "3. november ventet 19 ferdigbehandlede pasienter på å bli overført fra St. Olavs hospital til Trondheim kommune, men kommunen hadde ikke kapasitet til å ta de imot."
Vis hele sitatet...
Du ser ut til å blåse fullstendig i at disse 40 sykehusene har forskjellig kapasitet til enhver tid samt i utgangspunktet. Det er nok litt mer komplisert enn noen primitive delestykker.

Hvor mange (samt ledige) intensivplasser har et gjenomsnittlig sykehus? ~3 okkuperte slike plasser høres for meg ut som ganske mye. Intensiven er ingen spøk og krever ekstremt mye ift. bemanning og kompetanse.

Hva om et sykehus har hele seks plasser og fire av de er fylt av kritisk skadde, men de må nå ta inn dine tre med akutt respirasjonssvikt? Skal de frakte pasienten til en annen by? Kanskje det allerede ligger to av tre med akutt svikt der, og med to traumepasienter på vei inn? Spennende.
Sist endret av monoid; 20. desember 2021 kl. 01:24.