View Single Post
1. Når jeg en gang fikk tak i en Celebrite så søkte jeg litt opp på nyere modeller for å finne ut hva slags funksjoner de hadde, og da var checkm8 som et verktøy for å få tilgang til å overføre filer og andre ting mobilen innholder, og ikke å eventuelt knekke pin koden, men å bypasse den.

2. De som styrer rettighetene for det, må da være en dommer for at de kan bli utlevert en ransakelsesordre for å kunne utføre det.

3. Eventuelt hvilken bakdør det er har ikke jeg peiling på, men har vært mye snakk om disse bakdørene i mediaene, iphone har nektet for eksempel FBI i å installere en.

4. Det med å navigere eller å gjøre en "pivot" er fult mulig dersom du bruken en pc på nettverket til å utføre angrep på andre enheter på nettverket, men det kreves jo at enhetene har sikkerhetshull som kan utnyttes, et eksempel er jo eternalblue som ble brukt av wannacry til å infisere andre enheter på nettverket.

Jeg ser at du har mye peiling på ios og det respekterer jeg. Jeg har desverre ikke gått så mye innom ios pga at jeg generelt ikke bruker det