View Single Post
Jeg lagde et innlegg på AMAen på reddit angående EmmaSofia, her er det: http://www.reddit.com/r/science/comm...B8rjan/cpe5s9r

Jeg synes hele organisasjonen formelig stinker "nyfrelst av psykedelika", det virker som at de lever i en ureflektert boble hvor dette "noe" som skjer etter at de når et ekstremt diffust mål vil fikse alt ifra psykiatrisk helsevesen og den norske kulturen med et fingerknips.

Dette er ikke noe annet enn banalt og det eneste jeg tror skjer er at man gir almennheten et enda mer vridd syn på oss psykedelikabrukere som noe annet enn dem selv i stedet for å vise at vi er fullstendig unike mennesker på lik linje med dem selv vi og. Med den ultrapopulistiske regjeringen vi har sittende nå er det ikke rart de vil ut i media, men de må da skjønne at måten de gjør det på risikerer at hele greia bare kollapser på seg selv. Organisasjonen minner om en utrolig nok enda mer useriøs versjon av hva Leary gjorde på sekstitallet og jeg frykter at dette blir bare avfeid som noe useriøst tull. Helgefylla kan faen meg ikke erstattes av helgesyra.

Det finnes plenty av organisasjoner som viser at man kan ta psykedelika uten å miste bakkekontakten, MAPS for eksempel setter seg oppnåelige delmål både langsiktig og kortsiktig, og er realistiske om at det tar lang tid for å bruke potensialet som ligger i psykedelika fult ut. Om noen så den videoen jeg linket til i innlegget mitt på Reddit synes jeg det er nydelig hvor fint Doblin forklarer MAPS' langsiktige mål mot en verden hvor alle lever i større harmoni med seg selv, men at dette er et eventuelt utfall av arbeidet som gjøres nå, ikke en ting som kommer til å oppstå så fort mange nok tar sopp i tandem med å se tegneserier.
Sist endret av hørbørt; 14. mars 2015 kl. 01:00.