View Single Post
Trådstarter
387
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Jeg skriver dette for det virker ikke som om du tar til deg/forstår det endel andre her skriver til deg:

Du ser ut til å ikke forstå/ikke vektlegge at måten du presenterer dette her på gjør at de av oss med kritisk sans blir enda mer skeptisk.
Konkret, det at du ikke henviser til noe seriøs forskning, og første gang noen spør om kilder så ber du de skaffe de selv:
, om du ikke var klar over det så er det din oppgave å bevise dine påstander. Prinsippet kalles bevisbyrden, eller "Burden of proof":

Så, fra mitt ståsted så prøver du å sno deg unna ansvaret ditt, og slikt blir jeg arg av for det ødelegger for en god diskusjon.

Og du fortsetter å ødelegge diskusjonen:


Kunne du ikke heller vist til disse artiklene/kidlene i stedet for reddit da? Eller går du bevisst inn for å gi de dårligste kildene først, og om vi så er heldige får vi "godsakene" senere?
Du kommer med en kilde, https://www.bulletproof.com/, som alle varsellampene mine ringer på: De har en egen webshop der de selger bl.a. Lions Mane ekstrakter. Kildene de henviser til er deres egne artikler, jeg fant ingen henvisning til en ekstern kilde.

Men, det som ergrer meg mest er den nonchalante holdningen din, som kan illustreres med utsagnet:

Å ha god kritisk sans kan i mange situasjoner være det som redder livet ditt, det er en egenskap vi har utviklet oss for å overleve.
Med tanke på at det er flere yrker, bl.a. politikere, PR, kommunikasjonsrådgivere som livnærer seg nettopp av folk med dårlig kritisk sans så burde det kanskje ikke komme som noe sjokk at folk er jevnt over veldig skeptisk til sensasjonelle påstander.

Til konklusjon: Jeg må først få gratulere at du har funnet noe som hjelper deg personlig.
Men, minne deg på at måten du legger frem dette på får meg til å sky unna, du virker nesten litt manisk: Mye energi og fart på det du skriver men lite konkret prøvbar informasjon med henvisning til seriøse kilder. Så for meg virker hele greia veldig useriøs og jeg sliter med å ta deg alvorlig på noe som helst nivå.
Vis hele sitatet...
Kall gjerne opplevelsen min subjektiv. Jeg bryr meg ikke. Alt jeg vet er hva jeg opplever og hva jeg leser at andre opplever ref denne tråden og reddit osv. Jeg har også lest masse om dette overalt før jeg begynte med det. Tro på det eller ikke. I don't care