View Single Post
Hei!
La ut en annonse på finn: Apple Watch ønskes kjøpt.

Ganske raskt var det en som kontaktet meg som sa han hadde fått en til jul han ville selge.

Jeg ba selgeren om å sende bildet av klokka, og han svarte at han var på jobb og hadde klokka ferdig innpakket hjemme grunnet at han hadde hatt en kjøper tidligere som trakk seg av økonomiske årsaker.

Han sa videre at han kunne sende meg salgskontrakt, så jeg kunne være trygg på at dette var en seriøs selger.
Han sendte bilde av en lapp hvor han skrev sitt fulle navn++

Siden jeg fikk klokka til en grei pris (ikke urealistisk pris), ble jeg så pass revet med at jeg gikk med på å vippse pengene før jeg hadde mottatt pakken.

Jeg så da at navnet på vipps stemte med navnet han skrev på salgskontrakten.

Deretter sa han at jeg skulle høre fra han i morgen.

(Dette er bare et utdrag av historien, kan virke mindre troverdig enn det var i virkeligheten).


Dum som jeg var sjekket jeg ikke selgerens finn-konto før senere den kvelden, da så jeg blant annet at kontoen ikke var versifisert, og den hadde heller ingen vurderinger.

Det var først da jeg begynte å bli litt smånervøs på om dette var svindel.

Dagen etter da han hadde lovt å kontakte meg, hørte jeg ingenting fra selgeren.

Neste dag sendte jeg flere meldinger hvor jeg spurte han om pakken er sendt, til slutt fikk jeg endelig svar hvor han sa at pakken var sendt. (Dette var uten bildebevis eller kvittering fra posten).


Det er fortsatt mulig at pakken kommer siden det enda bare er 2 dager siden han sa at pakken er sendt, men har likevel store mistanker om svindel siden jeg ikke har fått bildebevis av pakken eller kvittering fra posten.


Tenker å vente til fredag denne uken før jeg eventuelt bekrefter at dette er svindel.




Det jeg lurer på er om dere har noen råd til hva jeg bør gjøre hvis jeg ikke får pakken?

Har fult navn + telefonnummer via vipps, så tenker å ringe han først å fremst.
Etter noen søk på Facebook ser det ut som at selgeren er en gutt på ca. 14-18 år.

Hva bør jeg si i telefonen for å virke så truende som mulig?


Kommer til å politianmelde saken hvis ikke dette hjelper selv om saken sannsynligvis blir henlagt.




Beklager for langt og rotete innlegg, men prøver å få med alle de viktige poengene.

Kan også legge til at han sa at han jobber i en barnehage i Sarpsborg. I med at selgerens alder er mellom 14-18, kan ikke dette stemme.

Dette er også en av grunnene til at jeg mistenker svindel.



Men må som sagt ikke dømme noen før jeg vet helt sikkert at dette er svindel.

Jeg trenger bare råd hvis dette skulle være tilfellet.
Sist endret av havhe00; 12. februar 2020 kl. 22:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.